2019. július 28. 23:17 - Ateszkoma

Starship Troopers (2005, PC)

2009, hmmm, mintha csak tegnap lett volna, egy szép napon a középiskolát frissen kezdő Ateszkoma a már megboldogult 576 KByte polcai egyikén megpillantotta ezt a játékot és a rikító narancssárga "Ezt Vedd Meg" borítója ellenére is megtetszett, emlékszem egy gagyi lövöldére számítottam, ezenfelül az alapjául szolgáló filmeket akkor még hírből sem ismertem. Majd valami isteni sugallatnak hála a gépem képtelen volt normálisan futtatni, ezért parkolópályára került és egészen mostanáig ott is volt. Ezidő alatt már annyira kiokosítottam magam a témában, hogy nem csak az első részt, de a két folytatását is megnéztem (hogy minek azt ne kérdezzétek). Így már tudom folytatni azt a gondolatmenetem, amit kb 10 éve megszakított holmi technikai para. Tehát EVM kiadás, gagyi lövölde, és ha már ismerem a filmet, vajon mennyi köze van hozzá... és akkor a játék... meglepően JÓ

 

Ha valaki nézett annó Rossz PC Játékok Sorozatot, akkor tudja, hogy az Ezt Vedd Meg kiadású játékok, de főleg a narancssárga színben pompázó sorozatuk nem feltétlenül voltak GOTY alapanyagok. És akkor itt van a Starship Troopers, ami... hát díjakat nem fog nyerni, de kellemes csalódást okozott. Magáról a játékról sajna nem tudok sokat mondani, mert a játékmenet semmi egyedit, csak a megszokott FPS elemeket tartalmaz. Ezért inkább kilistázom a jó és a rossz dolgokat.

Kezdjük hát a jó részekkel:
- Sztori például nem létezik, a három filmet összegyúrták és ebből a masszából szedtek ki részeket hol egy az egyben, hol pedig csak ihletforrásnak, és ezt a káoszt a pályák közti átvezetőkben próbálják megmagyarázni (több-kevesebb sikerrel) -> mindezt a filmekből is ismert demagóg és buzdító stílusban, ami miatt nagyon élveztem mindet végignézni.
- Fegyverekből ugyan megkaptuk a megszokott darabokat, viszont azok pont úgy néznek ki mint a filmben, úgy is hangzanak mint a filmben és emellett a gránátok nagyon jól lehet aprítani a potrohos népet.
- Bogarak, fuuu emberek, itt a fejlesztők nem a könnyebb utat válaszották, és nem csak 1-2 alibi rovarral akarták letudni az egészet, hanem vannak részek ahol konkrétan százával özönlenek felénk, majd berakok ide egy gifet, ami tökéletesen fogja illusztrálni a helyzetek többségét.
+ A fejlesztők voltak olyan jóarcok, és a hozott anyagon kívül még ők maguk is kitaláltak 1-2 fajtát, ez dícsérendő, főleg egy adaptációhoz képest.
- Zenei felhozatal is többségben a filmekből lett kiszedve, ami hozzá lett hangszerelve, az az extra ízek miatt kerültek be -> mert itt nem csak háborús légkör lesz, hanem néha horrorba is átmegy
- Hangulat. Ha a fenti felsorolásból nem jött volna le, akkor a játék nagyon jól adja vissza a film hangulatát. Olyan mintha én is egy lennék a sok katona közül. Már amikor a csapattal vagyunk...

És akkor a rossz részek:
- ...Mert bizony a játék jelentős részében egyedül fogunk rohangálni, ami nagyon gagyivá tudja tenni néhol az összképet.
- Sajnos a játék második felében hirtelen átcsap játszhatatlanul nehézbe.
- Új bogarak, köztük egy olyan példánnyal, ami két támadással megöl, és eme jószágokat a második félben vessző nélkül dobálják ránk.
- Lőszer - ellenség arány nagyon megborul a játék második felére, sajnos nem előbbi irányba, így például az utolsó pályát szinte az alapfegyverrel kell végignyomni.
- Pályánként elveszíted az összes fegyvered, így "útközben" kell felszedegetned random dobozoknak támasztva, vagy halott csapattársaktól, és sajnos annyira nehezen észrevehetők, hogy nagyon sokszor elmentem mellettük és csak az ötödik elhalálozás után veszem csak észre.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://visszapillanto-tukor.blog.hu/api/trackback/id/tr4314984206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása